ZÁKLADNÍ VZOREC PRO ÚSPĚŠNÉ PODNIKÁNÍ
1 + 3 + (6) = 10
z knihy: TAHÁK NA ÚSPĚŠNÉ PODNIKÁNÍ (autor:Marcela Hrubošová)
HODNOTA 3
Číslo 3 představuje ve vzorci tři fáze podnikání, s kterými je nutno počítat a dát jim svůj čas a prostor. V podnikání platí obzvlášť “dvakrát měř a jednou řež”, proto je pro úspěch v podnikání velmi důležité, projít si jednotlivými fázemi a odpracovat si úkoly, které nám každá fáze přináší.
FÁZE PODNIKÁNÍ
3 fáze: START UP
- Období od NÁPADU ke START-UP: 2-3 roky
Pokud jste si prošli obdobím NÁPAD, vyzkoušeli si nápad zrealizovat formou podnikání nanečisto v PILOTU, získali jste první zkušenosti, váš nápad dostal reálné obrysy, získali jste první zákazníky, vydělali první příjmy a skutečnost ukazuje, že je o váš produkt/službu zájem, jste připraveni vstoupit do skutečného podnikatelského života. Tomuto období se říká START-UP.
Uvědomte si tento přechod z PILOTU do START-UPu, protože jestli jste si za poslední období, kdy jste si svým podnikáním procházeli řadou neúspěchů a frustrací, že věci nejdou tak jak jste očekávali (např. nedostatek klientů, malé příjmy), přáli skončit, dnes začínáte novou etapu, jako skutečný podnikatel, mnohem zkušenější, cílevědomější, strukturovanější, organizovanější, efektivnější, vytrvalejší, disciplinovanější, reálnější, rozhodnější a odvážnější.
Vstupními informacemi do tohoto období vám jsou:
- víte kdo jste
- víte jakou potřebu nebo problém trhu řešíte
- máte svůj produkt/službu
- máte svoje zákazníky – znáte svoji cílovou skupinu
- máte první příjmy a očekávání dalších
- víte co vás to doposud stálo a dokážete si udělat představu co vás to dále bude stát
- víte jaké jsou vaše možnosti při poskytnutí služby nebo prodeji produktu – čas, počty ks/hodin, dostupnost, realizace, administrace aj.
- máte znalost trhu a konkurence
- na reálných číslech a zkušenostech VÍTE, že to JDE/FUNGUJE a JDETE DO TOHO.
„JACÍ JSTE VY, TAKOVÁ JE I VAŠE FIRMA.”
Reinhard K. Sprenger