PODNIKÁNÍ Z PTAČÍ PERSPEKTIVY – OBCHOD
V podnikání existuje šest základních oblastí, které budeme nuceni řešit. Je jedno zda jsme velká firma nebo malý živnostník. Pokud chceme být úspěšní a naše podnikání efektivní a prosperující, nezbývá než se s nimi seznámit. Nemusíme je znát do detailu a perfektně jim rozumět, je ale důležité vědět, že existují, co obsahují a jak nám v podnikání pomáhají a slouží. Zda činnosti těchto oblastí budeme dělat sami nebo se pro jejich zajištění spojíme s dalšími lidmi, záleží už jen na našem talentu a vášni pro danou oblast.
O KTERÝCH ŠESTI ZÁKLADNÍCH OBLASTECH MLUVÍME?
1. PR (PUBLIC RELATIONS) – MARKETING
2. OBCHOD
3. FINANCE
4. IT (INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE)
5. OPS (OPERATIVA) – BACK OFFICE (ZÁZEMÍ FIRMY)
6. LIDÉ
CO JEDNOTLIVÉ OBLASTI SKRÝVAJÍ A CO V DANÉ OBLASTI BUDEME NUCENI ŘEŠIT?
Jednotlivé oblasti si nyní jednu po druhé představíme.
2. OBCHOD
Oblast OBCHODU se zabývá:
- obchodními partnery – s kým spolupracujeme, ať již se jedná o partnery, kterým přenecháváme provedení (outsourcing) některých služeb nebo dodávek zboží, které si nedokážeme zajistit sami (dodavatelsko-odběratelské vztahy), nebo klienty či dlouhodobé klienty, kteří s námi uzavřou rámcové smlouvy či dohody na odběr našich výrobků a služeb
- jaké produkty a služby trhu nabízíme
- obchodními smlouvami a obchodními podmínkami.
- distribučními kanály – jakými cestami, přes jaké partnery se budou naše produkty a služby nabízet a prodávat (např. e-shop, affilliete programy, obchodní sitě vlastní/cizí, Multi-level-marketing, tipaři a jiné)
- obchodní strategií – KOLIK MUSÍME PRODAT, V JAKÉM ČASE, ZA JAKOU CENU A JAKOU CESTOU
- odměňováním distribučních kanálů – jaké odměny/provize budou vypláceny za prodej a kdy, a jako formou,
- tvorbou ceny (cenotvorba, kde vstupní data pro správné stanovení ceny nám dává FINANČNÍ PLÁN) za naše produkty a služby (včetně cen v době AKCÍ a SLEV).
“LIDÉ, KTEŘÍ SE SNAŽÍ NEDĚLAT NIC VÍC, NEŽ ZA CO JSOU PLACENI, NIKDY NEDOSTANOU ZAPLACENO, ZA VÍC NEŽ CO UDĚLAJÍ.”
Hubbard Elbert