+420 731 701 954 marcela.hrubosova@seznam.cz

Říká se: „O kom se nemluví, o tom se neví!“ Jak se ale správně “prodávat”, aby si nás lidé všimli a stali se z nich i naši dlouhodobí platící zákazníci? Pamatujte si, že lidé se nezajímají o Vás. Lidé se zajímají jenom o sebe. Není to o tom, co všechno jste, co všechno máte za sebou, jak široké portfolio služeb nabízíte. Je to celé o tom, jaký problém zákazníkovi pomáháte řešit.

Proč si lidé kupují vaše služby a produkty?

Aby se dostali do vysněné/vytoužené pozice.

  • Já současné – Něco – Já vysněné

Co je v reklamě hlavním motivátorem?

EGO a s ním spojená představa o budoucnosti. Kupujeme kvůli tomu, že nám to řeší nějaký problém.

Tip na reklamu: Reklama v obrázku spojená s majitelem má daleko větší úspěšnost oslovení, než nic neříkající foto. Chválit se v reklamě není pro klienta důležité.

Příklad: Proč lidé chodí k zubaři?

  • Chtějí komplexní stomatologickou péči? NE

  • Chtějí zubaře s 20 lety zkušeností? NE

  • Chtějí novou luxusní ordinaci v centru Prahy? NE

Lidé chodí k zubaři, protože se chtějí zbavit bolesti = rychle, beze strachu, bez další bolesti.

Co lidé chtějí se často můžeme dozvědět i prostřednictvím různých Dotazníků „Očekávání?!“

 

Reklama by měla být:

  • Srozumitelná a stručná

  • Soustředit se na zákazníka a na to co skutečně chce

  • Jak změní zákazníkovi život?

  • Měla by skutečně rozumět zákazníkově potřebě

  • Soustředit se na člověka, ne produkt

  • Soustředit se na strach (co se stane, když nekoupí)

Co v reklamě nefunguje:

  • Nesrozumitelnost a odbornost

  • Soustředění se na vytahování čeho všeho jsme dosáhli a jak nás ocenili

  • Nic o zákazníkovi

  • Nerozumí potřebě zákazníka

  • Komplexnost a nabídka všeho (jít na věc ze široka)

  • Obecnost

Správná reklama:

  • Soustředí se na důvod, proč produkt existuje
  • Soustředí se na člověka
  • Soustředí se na strach