Říká se: „O kom se nemluví, o tom se neví!“ Jak se ale správně “prodávat”, aby si nás lidé všimli a stali se z nich i naši dlouhodobí platící zákazníci? Pamatujte si, že lidé se nezajímají o Vás. Lidé se zajímají jenom o sebe. Není to o tom, co všechno jste, co všechno máte za sebou, jak široké portfolio služeb nabízíte. Je to celé o tom, jaký problém zákazníkovi pomáháte řešit.
Proč si lidé kupují vaše služby a produkty?
Aby se dostali do vysněné/vytoužené pozice.
- Já současné – Něco – Já vysněné
Co je v reklamě hlavním motivátorem?
EGO a s ním spojená představa o budoucnosti. Kupujeme kvůli tomu, že nám to řeší nějaký problém.
Tip na reklamu: Reklama v obrázku spojená s majitelem má daleko větší úspěšnost oslovení, než nic neříkající foto. Chválit se v reklamě není pro klienta důležité.
Příklad: Proč lidé chodí k zubaři?
-
Chtějí komplexní stomatologickou péči? NE
-
Chtějí zubaře s 20 lety zkušeností? NE
-
Chtějí novou luxusní ordinaci v centru Prahy? NE
Lidé chodí k zubaři, protože se chtějí zbavit bolesti = rychle, beze strachu, bez další bolesti.
Co lidé chtějí se často můžeme dozvědět i prostřednictvím různých Dotazníků „Očekávání?!“
Reklama by měla být:
-
Srozumitelná a stručná
-
Soustředit se na zákazníka a na to co skutečně chce
-
Jak změní zákazníkovi život?
-
Měla by skutečně rozumět zákazníkově potřebě
-
Soustředit se na člověka, ne produkt
-
Soustředit se na strach (co se stane, když nekoupí)
Co v reklamě nefunguje:
-
Nesrozumitelnost a odbornost
-
Soustředění se na vytahování čeho všeho jsme dosáhli a jak nás ocenili
-
Nic o zákazníkovi
-
Nerozumí potřebě zákazníka
-
Komplexnost a nabídka všeho (jít na věc ze široka)
-
Obecnost
Správná reklama:
- Soustředí se na důvod, proč produkt existuje
- Soustředí se na člověka
- Soustředí se na strach