Jak nejlépe komunikovat na Facebooku? Existují jednoduchá doporučení a pravidla komunikace, která vám pomohou při získávání přátel a fanoušků na sociálních sitích. Pokud se snažíte přes Facebook oslovovat a získávat i své potenciální klienty a zákazníky, pak jsou tato pravidla pro vás skutečným pomocníkem při další komunikaci.
“Komunikaci na facebooku berte jako hru, která musí ostatní bavit.”
Nad čím přemýšlet při publikování příspěvků na Facebookové stránce:
1) OBSAH PŘÍSPĚVKŮ
-
neměl by být urážející, napadající kohokoliv, negativní
-
měl by být maximálně kvalitní – pohlídat si češtinu, kontrolovat překlepy, velká písmena na začátku, tečky či jiná znamínka na konci, kvalitní obrázky, připravené tak, aby rozměrově seděly na rozměry Facebooku
-
správné rozměry je možné získat zde: http://www.pinterest.com/pin/141863456988510418/
-
snažte se být co nejstručnější, dlouhé texty jen výjimečně, pokud chcete vyprávět nějaký příběh
-
nekraďte, přebírání obsahu podléhá základní etiketě lidské slušnosti, při přebírání obsahu buď použít tlačítko sdílet, nebo citovat zdroj
-
jak přemýšlet o obsahu = je relevantní našim aktivitám, bude zajímat naše fanoušky?
-
střídat příspěvky – zábavné, informativní (zajímavé informace, odborné články, chytré věci, zákulisní (kdo jsme a co děláme) a “prodejní”
2) ČAS A FREKVENCE PŘÍSPĚVKŮ
-
Kdy jsou uživatelé na Facebooku a naši fanoušci pravděpodobně online?
-
zkoušet různé časy publikování příspěvku a sledovat odezvu v podobě liků, komentářů a sdílení, stejně tak počet oslovených příspěvků, které najdete pod každým příspěvkem na firemní stránce
-
kolik příspěvků denně je moc? – ideálně se pohybovat mezi jedním a dvěma příspěvky denně
a na závěr:
Tři základní pravidla komunikace na Facebooku:
1. Pravidlo – Každý třetí příspěvek by měl být serióznější – tj. pozvánka na Vaši akci, příspěvek informativního charakteru, doporučení – co Vás zaujalo na našem webu (můžete si stáhnout příspěvek/odkázat na něj nebo výběr nějakého výrobku z Katalogu atp.)
2. Pravidlo – Fotky od Vás (co se u vás děje) – nemusí se jednat pouze o fotografie z akcí (záběry na ženy či děti, jak něco dělají). Ale také detaily – nová výzdoba, máte nově upečený koláč, co vám kdo přinesl pro radost, co se Vám povedlo atp.
3. Pravidlo – Každý den se zaměřte na něco jiného – tj. aby za sebou nebyly např. tři pozvánky na akci či tři fotky žen či příspěvky o dětech atd.