FINANČNÍ MINIMUM PRO ÚSPĚŠNÉ PODNIKÁNÍ – 1.PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR
“Podnikání je soustavná činnost za účelem zisku.” – takto zní definice podnikání, a abychom naplnili její slova, je důležité finance v podnikání maximálně sledovat, kontrolovat, řídit a spravovat. Nedílnou součastí úspěšného a prosperujícího podnikání se proto stává šestero základních ukazatelů.
1. PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR
2. FINANČNÍ PLÁN
3. OBCHODNÍ PLÁN
4. CASHFLOW (= FINANČNÍ TOKY)
5. ROZVAHA
6. VÝSLEDKOVKA
V čem nám jednotlivé ukazatele či přehledy pomáhají a proč si je máme sledovat a tvořit? Jak si je nejjednodušeji sestavit/vytvořit, aby nám v životě podnikání byly opravdu užitečné a ku prospěchu. Nehledejte v tom nic složitého a zkuste to jako já.
1.PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR
Sestavit si svůj podnikatelský záměr je velmi důležité, abychom vůbec znali PROČ se do podnikání pouštíme, a to nejen my, ale pokud bychom hledali investory, kteří by nám měli pomoci naše podnikání financovat, potřebují mít maximální znalost o našem záměru. Velmi dobře je důvod vytvoření si podnikatelského plánu popsán už v článku: http://www.financeproradost.cz/clanek/vzorec-na-uspech-hodnota-3.
(“naše vize na papíře”)
Základní otázky, které musí být v Podnikatelském záměru zodpovězeny jsou: Co? Kdo? Kde? Kdy? Jak? Komu? Proč? a Za kolik?
Co bychom si měli do PODNIKATELSKÉHO ZÁMĚRU zaznamenat, jsou odpovědi na tyto základní otázky:
- CO trhu nabízíme – jakou potřebu, řešení, problém naše služba nebo produkt nabízí (definovat jasný užitek).
- KDO je naše cílová skupina – pro službu/produkt by měl existovat dostatečně VELKÝ TRH.
- PROČ má moje služba/produkt šanci prosadit se na trhu. Jaká je jeho zřejmá výhoda proti konkurenci.
- JAK budeme naši službu/produkt nabízet a prostřednictvím KOHO.
- ZA KOLIK budeme naši službu/produkt prodávat (podklady pro finanční a obchodní plán).
- KDY A KDO – jaká je časová realita našeho podnikání a kdo bude/budou hlavní osoba/y, která/é to celé z realizuje/í (náš tým).
Jednoduchý vzor PODNIKATELSKÉHO ZÁMĚRU
V příštím článku 2. FINANČNÍ PLÁN.