Výkon ekonomiky se nemusí nutně měřit jen klasickými způsoby, jako je například skrze růst a pokles HDP (hrubého domácího produktu), ale i takzvanou metodou – indexem spodního prádla.
- Jedná se o oblíbenou teorii bývalého šéfa americké centrální banky (FED) Alana Greespana. Tato teorie indexu mužského spodního prádla je velmi jednoduchá. Říká: V těžkém ekonomickém období muži více spoří. To se projevuje i na jejich spodním prádle respektive jeho nákupu. Muži při ekonomické krizi nakupují spodní prádlo méně, cena prádla klesá a výrobcům klesají tržby.
-
Zjednodušeně řečeno – na základě výše prodejů boxerek lze vysledovat začátek ekonomického oživení.
Glosa Marcely Hrubošové:„Tak jen doufejme, že mužům nenakupují spodní prádlo partnerky či jejich manželky, a to ještě ve výprodejích. :-)“
-
Zcela opačně se pak vyvíjí ekonomika podle indexu ženského spodního prádla. Ženy na rozdíl od mužů mají naopak v průběhu ekonomické krize tendenci nakupovat nové spodní prádlo, rtěnky nebo boty na vysokém podpatku.
Glosa Marcely Hrubošové: „Snad mají i ženy v Čechách dostatečně velké vlastní příjmy či kapesné, aby to v naší ekonomice bylo skutečně dostatečně čitelné, tak jako v Americe.:-)“