Jak být krásná, aniž by nás to stálo všechny úspory? Jak to udělat, abychom dobře vypadaly a neutratily za to úplně všechno, co vyděláme? Tento týden se věnujeme hlavně kosmetice a za nás všechny ženy přidávám 5 UŽITEČNÝCH RAD při nákupech kosmetiky.
Znáte tyto texty?
“Laboratoře upravili složení séra, které přináší ještě větší účinek.”
“Vědci využili dosud získané poznatky a použili dvojí biologický postup díky němuž serum přináší okamžitě viditelné výsledky, a to již po první aplikaci.”
“Již po první aplikaci je pokožka jemná, pružná a vyhlazená. Při pravidelném používání jsou vrásky vyhlazené, textura pleti jemnější, póry méně viditelné a dochází k redukci nedokonalosti pleti.”
“Revoluční řasenka, která je spojením inovace, fantazie, technické dokonalosti a především jednoduché aplikace se stává vice než kdy jindy pomocníkem každé ženy. S řasenkou získá každá žena – ať už je nováček nebo odborník v nanášení make-upu, neodolatelný pohled.”
“Dokonalá vůně, jež podtrhne osobnost každé ženy a přináší pocit štěstí. Hřejivá intenzita parfému probudí v každé ženě její smyslnost. Zažijte s touto vůní pocit naplnění a chvilky štěstí.”
Kosmetika je černou dírou pro peněženku každé ženy. Všechny chceme být krásné a smyslné jako FEMME FATALE (= přitažlivá a svůdná žena schopná svým šarmem až nadpřirozeně okouzlit muže a podmanit si je). Veškerá racionalita našeho uvažování jde v případadě kosmetiky stranou. Reklamní texty nás dokáží natolik zmanipulovat, že jsme ochotné koupit cokoliv, co nám přinese kýžený efekt. Pamatujme však na to, že papír unese vše a reklamní slogany jen pomáhají obchodníkům více vydělat na naší hlouposti, kdy jsme schopny za nejnovější výrobky utratit i poslední peníze. Po příchodu domů pak výrobek naneseme, vyzkoušíme, ale zázrak se nekoná. Zklamaně koukáme, že ta paní na plakátě měla překrásné uhrančivé oči, ale naše tak nevypadají, že měla krásnou až alabastrově čistou pleť, ale naše taková není a tak podobně. Přidáme tak kosmetický výrobek do šuplíku k těm dalším, které tam už leží od minulého nákupu a jdeme životem dál, než se objeví nová reklama, nový slogan a nový, možná i ten stejný výrobek, jen v jiném obalu.
Tady je 5 rad, jak se chovat, abyste neutrácela za nákup kosmetiky zbytečně:
-
Nejdříve si zjistěte jaký typ pleti/vlasů máte. Pro radu můžete zajít například do lékárny, kosmetického/kadeřnického salonu nebo k dermatologovi. Snažte se maximálně využít bezplatné poradenství odborníků, kteří vám rádi poradí, co vaší pleti/vlasům svědčí a co nikoliv. Uděláte tak první krok ke zdravé kráse a ušetříte za výrobky, které nejsou vůbec vhodné pro váš typ pleti/vlasů.
-
Než koupíte jakýkoliv výrobek dekorativní kosmetiky, nejdříve ho vyzkoušejte. Je zcela běžné, že v obchodech dnes máte k dispozici vzorníky všech výrobků, které můžete namístě vyzkoušet. Plus některé si můžete vzít dokonce domů. Nemějte obavy, že se na vás prodavačka nevlídně dívá, nebo že vám něco řekne. Od toho tam vzorníky jsou, abyste si mohla výrobek vyzkoušet. Vzorníky nepatří obchodu, ale firmám, které mají v prodejnách zboží vystavené k prodeji. Pro nákup výrobku si nechte čas. Nejdříve se přesvěčte, že vám daný produkt opravdu sedí, že řasenka nepálí a dělá správný objem, že stíny se hned nesetřou, že vám make-up nestéká, že vám vůně vzápětí nevoní. Pokud se vám výrobek při testování osvědčil, teprve pak kupujte.
-
Nenechte se ovlivňovat reklamou a reklamními slogany. Čím více reklamy kolem daného výrobku, tím dražší bude. Nejedná se však o cenu za výrobní náklady, ale o cenu za marketing. Můžete tak koupit například krém, který je vyráběn v jedné firmě a ze stejných surovin, ale pod dvojím názvem nebo značkou, a to jednou za 100,- Kč bez reklamy a jednou za 2.000,- Kč s reklamou. Zkuste si přečíst složení a uvidíte.
-
Využívejte bezplatných nabídek stylistů na líčení. Získáte tak více poznatků o práci s kosmetikou a profesionální pohled člověka z oboru, který vám rád poradí, co vám nejvíc sluší a jak nejlépe zvýraznit svou krásu.Ušetříte tak peníze za kosmetiku, která nejde k vašemu typu pleti, barvě očí či vlasů.
-
POZOR NA AKCE! Nakupovat 2 výrobky za cenu jednoho nebo jinak zvýhodněné ceny, může být lákavé, ale opravdu se chcete mýt celý rok stejným šamponem? A vážně využijete přidružené výrobky v rámci dárkových balíčků, které byste si nikdy dříve sama o sobě nekoupila? Neplní se vám v koupelně šuplíky nebo okraje vany kosmetikou, kterou vůbec nepoužíváte? I kosmetika má svou dobu spotřeby, a budete si chtít za rok nanášet na pleť krém, který má žluklou barvu či podivný zápach?