I když jsem svým původním povoláním účetní a mou vášní je všechno si přehledně zapisovat, až výpočetní technika (IT) mě naučila skutečně efektivně pracovat s daty a informacemi.
Díky excelovým tabulkám jsem získala větší přehled nejen o svých financích, ale také o svých klientech. Není třeba stále běhat a shánět nové klienty – cestou úspěšného podnikání může být i rozšiřování služeb či produktů pro klienty stávající. Avšak podmínkou je, že je musíte znát.
Dnes mi počítač slouží nejenom jako skvělý nástroj pro webové stránky a vedení účetnictví, ale i pro správu a komunikaci s mými klienty. Dřív jsem vizitky házela do krabice, teď si je poctivě přepisuji do databáze včetně poznámek, které si na druhou stranu vizitky při prvním kontaktu s daným člověkem vždy poznamenám. Většinou si píšu, kde a kdy jsem se s daným člověkem setkala, o čem mluvil, čím mě zaujal a jaký jsem z něj měla pocit (to si většinou zapisuji jako takové smějící se nebo mračící se sluníčko).
Jednoduchá databáze klientů mi slouží pro tvorbu nových služeb a produktů, protože mi pomáhá mapovat potřeby a zájmy klientů, kteří se mnou mají už nějakou zkušenost. Ač jsem na informační technologie úplný laik, miluji rozhovory s lidmi, kteří se této oblasti věnují, ikdyž jim někdy nerozumím :-), ale vždy mě ukáží a navedou na nové a chytré způsoby, jak se dají dělat věci jednodušeji, efektivněji, rychleji a z jakéhokoliv místa na světě, kde mohu být stále v kontaktu se svými klienty a jejich daty. Nástroje Google, OneNote, Dropbox, iCloud a další se tak staly mými každodenními spolupracovníky.