Vybrat ty správné lidi do svého týmu není vždy jednoduchá záležitost. Když se ohlédnu za léty, kdy jsem řídila velké i malé týmy, musím přiznat, že pokud tým nefungoval, bylo to často mou vinou, protože můj tým byl jen mým odrazem.
Jaké byly moje nejčastější chyby?
-
Nedbala jsem svoji intuici při výběru daného kandidáta.
-
Nebyla jsem schopna dostatečně dobře prezentovat druhým lidem vize a cíle naší společné práce a dávat jim dostatečnou zpětnou vazbu.
-
Přiliš jsem spěchala a byla netrpělivá. Nebrala jsem ohled na tempo svých lidí.
-
Pro samou práci jsem se svými lidmi ztratila kontakt.
Chcete-li být v podnikání či zaměstnání úspěšní a růst, pak jsou lidé pro vás tím základním stavebním materiálem. Mějte přitom však neustále na paměti, že lidé jsou jako vaše prodloužená ruka a musí s vámi žít váš „podnikatelský příběh“. A jako oni jsou zde pro vás, i vy tu musíte být pro ně. Vybírejte si pro spolupráci lidi, s kterými se cítíte volně a příjemně, a s kterými jste rádi.
Když jsem pracovala jako manažer ve velkých korporátních firmách a na pohovory k přijetí do mého týmu chodily desítky kandidátů, udělala jsem si pro výběr jednoduché pravidlo. Pokaždé jsem si daného kandidáta představila v situaci, kdy se dostal do nějakých životních problémů, a teď mě přišel požádat, zda bych mu nepomohla a nenechala ho na pár dní bydlet u sebe doma. Pokud mi moje intuice napovídala, že je to v pořádku, a i celé moje tělo bylo klidné, pokud jsem necítila nikde žádný vnitřní tlak, věděla jsem, že je to ten správný člověk do mého týmu. Komu totiž nabídnu, ať se mnou sdílí můj vlastní domov, s takovým člověkem se budu velmi ráda setkávat i v práci. A o člověku, u nějž jsem měla při této představě negativní pocity, jsem už předem věděla, že se mu budu i v práci podvědomě vyhýbat, a nebudu s ním tolik sdílet naše společné pracovní úspěchy i neúspěchy, a radostně s ním tvořit plány pro další období.
Toto svoje pravidlo výběru používám při své práci i dnes, a to nejen na své zaměstnance nebo spolupracovníky, ale i na obchodní partnery. A stejně tak ho můžete využít i vy. Pokud žádné zaměstnance zatím nemáte a ani je nevybíráte, zkuste toto pravidlo aplikovat na své obchodní partnery. Ukáže vám jasně, proč se vám s někým pracuje dobře a s jiným ne.