+420 731 701 954 marcela.hrubosova@seznam.cz

2. díl – Třídílný seriál: IDENTITA aneb 10 KROKŮ K VYBUDOVÁNÍ SVÉ ZNAČKY

KDO JSME, CO KONKRÉTNĚ a S JAKÝM UŽITKEM lidem nabízíme = JAKÁ JE NAŠE IDENTITA?

“BUĎTE SAMI SEBOU! NÁPODOBOU NĚKOHO JINÉHO DOSÁHNETE MAXIMÁLNĚ NA PRŮMĚR.”

Jonas Riddestrale

4. Jaký je můj trh = Kdo je má cílová skupina/kdo jsou mí klienti

Komu konkrétně má sloužit můj produkt/služba, komu je určen, komu přinese maximální užitek. Čím více specifičtější/konkrétnější budete, tím lépe budete umět danou skupinu najít, oslovit a nabídnout vaši službu. Nemiřte hned na celý trh, i ti neúspěšnější začínali od jednotlivců. A když se na ně dobře podíváte dnes, uvidíte, že se stále zaměřují na určitou cílovou skupiny. I takzvaný mass-market (dá se přeložit jako masový trh/prodej) je určitou cílovou skupinou – ať už se jedná o zacílení na ženy, muže, věkovou skupinu, zájmovou skupinu či příjmovou skupinu).

DOPORUČENÍ: Když dlouho hledáte svoji cílovou skupinu, mám pro vás jednu malou pomůcku. Zkuste jít po ulici a dívejte se na lidi kolem sebe, a u každého člověka se zamyslete, jestli právě jemu byste dokázali nabídnout váš produkt/službu a zda by vaše služba/produkt měla pro daného člověka přidanou hodnotu, mohla by mu být ku pomoci, k radosti, k užitku nebo vyřešit nějaký problém. Výstup svého posuzování si pak zapište. Kteří lidé vás nejvíce oslovili?

……………………………………………………

5. Jakou potřebu trhu dodávám/Jaký problém lidem řeším

Co konkrétně vaše služba/produkt umí a v čem je její konkrétní užitek/prospěch pro klienta. Čím jasnější budete, tím lépe pro úspěšný výsledek vaše podnikání.

……………………………………………………..

 

6. Jak to dělám jinak než konkurence – čím se odlišuji

Když bude vedle sebe stát 10 cukrářů a já budu jeden z nich. Proč by si měl zákazník koupit cukroví právě ode mě?

Když dva dělají totéž, není to totéž.

V čem se odlišuji?

……………………………………………………..