2. díl – Třídílný seriál: IDENTITA aneb 10 KROKŮ K VYBUDOVÁNÍ SVÉ ZNAČKY
KDO JSME, CO KONKRÉTNĚ a S JAKÝM UŽITKEM lidem nabízíme = JAKÁ JE NAŠE IDENTITA?
“BUĎTE SAMI SEBOU! NÁPODOBOU NĚKOHO JINÉHO DOSÁHNETE MAXIMÁLNĚ NA PRŮMĚR.”
Jonas Riddestrale
4. Jaký je můj trh = Kdo je má cílová skupina/kdo jsou mí klienti
Komu konkrétně má sloužit můj produkt/služba, komu je určen, komu přinese maximální užitek. Čím více specifičtější/konkrétnější budete, tím lépe budete umět danou skupinu najít, oslovit a nabídnout vaši službu. Nemiřte hned na celý trh, i ti neúspěšnější začínali od jednotlivců. A když se na ně dobře podíváte dnes, uvidíte, že se stále zaměřují na určitou cílovou skupiny. I takzvaný mass-market (dá se přeložit jako masový trh/prodej) je určitou cílovou skupinou – ať už se jedná o zacílení na ženy, muže, věkovou skupinu, zájmovou skupinu či příjmovou skupinu).
DOPORUČENÍ: Když dlouho hledáte svoji cílovou skupinu, mám pro vás jednu malou pomůcku. Zkuste jít po ulici a dívejte se na lidi kolem sebe, a u každého člověka se zamyslete, jestli právě jemu byste dokázali nabídnout váš produkt/službu a zda by vaše služba/produkt měla pro daného člověka přidanou hodnotu, mohla by mu být ku pomoci, k radosti, k užitku nebo vyřešit nějaký problém. Výstup svého posuzování si pak zapište. Kteří lidé vás nejvíce oslovili?
……………………………………………………
5. Jakou potřebu trhu dodávám/Jaký problém lidem řeším
Co konkrétně vaše služba/produkt umí a v čem je její konkrétní užitek/prospěch pro klienta. Čím jasnější budete, tím lépe pro úspěšný výsledek vaše podnikání.
……………………………………………………..
6. Jak to dělám jinak než konkurence – čím se odlišuji
Když bude vedle sebe stát 10 cukrářů a já budu jeden z nich. Proč by si měl zákazník koupit cukroví právě ode mě?
Když dva dělají totéž, není to totéž.
V čem se odlišuji?
……………………………………………………..